Zwierzęta - ich prawa, nasze obowiązki

12:37:00

Bandzio i Pancia zachęcają do zapoznania się z publikacją fundacji Viva oraz programu UWAGA! przygotowanej w ramach akcji Zwierzęta są jak ludzie. Niestety, niejednokrotnie, widzieliśmy razem okrutne traktownie zwierząt. Nasze (a tak naprawdę moje) zwrócenie delikwentowi uwagi, kończyło się wyzwiskami i jeszcze większą agresją w stosunku do zwierzaka. Do dnia dzisiejszego przechodzi obok naszego domu jedna "pani" która notorycznie bije swojego psa parasolką, a kiedy zapytałam, czy jest "świadoma tego co robi" (no dobrze, powiem prawdę, zapytałam, cytuje: "co ty q....wa babo wyprawiasz" - bo nie dało się na to patrzeć), owa matrona zaprezetowała swoją doskonałą znajomość łacińskich zwrotów, skierowanych oczywiście w moją stronę. I co robić??? Może prezentowana książeczka będzie dla Was pomocna w tych okropnych sytuacjach.


Osobiście muszę powiedzieć, że mam bardzo radykalne poglądy odnośnie ochrony, opieki i praw zwierząt. I dla mnie, nie ma absolutnie, ale to absolutnie żadnego usprawiedliwienia dla bicia, upodlenia, łamania praw zwierząt i wszelkiej innej aktywności przyczyniającej sie do ich cierpienia. My, ludzie, powinniśmy być wdzięczni, że możemy żyć na tym świecie, koegzystować z naturą, czerpać z niej, korzystać i wykorzystywać dla własnych celów. Należy się za to szacunek do wszystkich naszych "braci mniejszych". Niestety, człowiek, pasożyt świata, zamiast wdzięczności i jakiejkolwiek zadumy nad pięknem natury, okazuje tylko swoją bezgraniczną ignorancję i egoizm.  Nie zmienimy wszystkich, ale możemy zacząć zmieniać siebie. Dla siebie i dla nich - po prostu...



Pamiętajmy - Zwierzęta są jak ludzie !


(broszurka w wersji .pdf)

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne

Ostatnie komentarze

nowy gadżet komentarzy